Ajalugu

Monday, September 15, 2008

Spordiaasta tippsündmus toimunud : Rogaini MM

http://sport.err.ee/index.php?0&popup=video&id=6626 ... ehk 2 sekundit "kuulsust"! Olime oodanud Rogaini MM-i juba detsembrist 2007 kui nimed kirja sai pandud.Sellist võimalust,et nii suur võistlus toimuks Eestis ei tule vist küll enam kunagi ja oleks rumalus olnud mitte proovida.Eks tekitasime kelleski ka kadedust ja nii pääses foorumisse teema kas lapsed ikka tohivad osaleda, korraldajad ei näinud probleemi ja nii olimegi sel reedel Ähijärvel.Eelmise nädala Jaansoni jooksu järgselt olime mõlemad Helisega pisut tõbised ,kuid nüüd oli kõik OK.Saabudes laagrisse hakkasime tajuma mis "jamasse" end mässinud olime.Ilm oli külm ja tuuline.Laagrisse saabusime hilja õhtul ning telgi püstitasime pimedas.Varustus korda ja 12 paiku tuli uni.Hommikul ärkasime,kell 8 pandi meile SI-d käte külge ja kuulsime korraldajailt "kas te saate ikka aru,et me kõik oleme teie pärast mures!".Samas öeldi seda piisavalt hoolivalt ja sugugi mitte pahatahtlikult.Kell 10 saime kaardid ning asusime oma rada planeerima.Väga hirmus ei tundunudki,mõte sai paberile kähku.11.45 läksime stardialale,andsime väikese intervjuu.Kaameramees lisas ka jutusse,et rada on tõesti raske.Tühja kah,hirm hakkas muutuma võitlustuhinaks.Kell 12 kõlas jahipasunahüüd ning rajale tormas 748 võistlejat,339-s võistkonnas,23-st riigist.Ilm oli küll jahe,kuid peagi hakkas lausa palav.Esimesed KP-d võetud tegime oma plaane raskemaks.Teel sattusime kokku nii eestlaste,lätlaste,jaapanlaste,uus-meremaalaste,ameeriklaste,tšehhide jp teistega.Punktist 92-74,üks tõsisemaid mudasid kuhu sel korral sattusime.Edaspidi üritasime püsida soodest eemale,aga eks neid tuli veel.Loodus fantastiliselt kaunis.Vesine suvi tõstnud veetaseme kõikjal suureks ning kuiva jalaga ei jäänud.Varsti oligi 35 punkti käes ja püüdsime rahulikumalt võtta.Aga tegelikult tormasime hea hooga edasi.Tõsine eksimus tuli sisse 51-st 61 minnes.Magasin midagi maha kusagi ja nii tammusime 61-st lähedalt mööda teda leidmata.Kahju!Tagasi teele minekul olime pisut kimbatuses,kuid varsti saime teele koos tšehhide ja soomlastega.81 lihtsalt leitav,kuid parajalt raske tee.Helis jooksis oksa otsa,aga suur õnn oli,et silmast allapoole.Mul oli päris hirmus.71 ja siis 70-sse juba päris pimedas.Tagasiteel järvekaldal ilus RMK ala,kus kaevl tegime väikese eine.Kell oli 8 õhtul ja see oli esimene söömine meil!Pimedus tabas meid raskelt - meie lambid polnud selleks piisavalt head ning ei riskinud metsa pöörata enam.Jooksime lihtsalt tuima näoga mitmest punktist nii mööda.Pikal igaval sirgel jõudsid meile järele tuttavad tšehhid kellega koos siis jalutasime.Hiljem ütles Helis,et see oli üks toredamaid hetki.ca 15 km tühja kõndimist hakkas pisut hinge ja vaimu peale,aga ei saanud ju metsa ka jääda.Veel üks punkt pimedusest ning 12 paiku olime tagasi laagris.Sõime kõhud täis ja 1.15 jäin telgis magama.Ärkasin 5.15,tegin plaanis muudatusi,pakkisin seljakotid ja kell 5.45 äratasin Helise.Hommikusöök ja taas teele.Olime värsked ja heatujulised.23-83-67 oli küll pikk teekond,aga arvasin et piisavalt kallis ning saame ilusasti hakkama.Tagasiteel oli Helis pist löödud kui ütlesin et ei riski 34 otsima minna.Kartsin et aega jääb väheks,tema jälle soovis et saaksime 100 punkti täis.Tõstis aga vaikselt kiirust ning varsti sörkisime teel,mis oli täis lonkavaid zombisid.Jõudsime kenasti veel oma 3 punkti ära võtta-101 punkti koos jooksime finišisse.Läbisime Route Gadgeti järgi ca 80 kilomeetrit!Päris äge.Finišis olid eemalt näha juba Juula,Heleri ja Helenaga.Olid nemadki väga rõõmsad meid nähes.Fantastiline võistlus,praktiliselt üsna kohe oli soov teha kõike uuesti aga kahjuks lähiajal pole 24 tunniseid tulemas.Küsisin ka Heliselt kas ta kunagi veel 24-le läheks.Vastus oli kindel Jah!Sõime,tundsime rõõmu kirevast seltskonnast ning kui tulemusi nägime olin kergelt üllatund.Arvasin,et oleks hea kui me koht oleks ca 320-s,olime aga lausa 285-ndad.Lahe!Seljataha jäi tugevaid mehi,välismaalasi,eestlaseid jne.Pole me nii saamatud midagi ehk nagu peakorraldaja hr Lauri Leppik juba veebruaris ütles : Helis ja Heiki on kogenud rogainijad !!! Elamused on tõesti ülipositiivsed ja kogu sündmus jääb meile eluks ajaks meelde. Super,kindlasti läheks kunagi uuesti 24-sele ja kutsuks teisigi.