Ajalugu

Saturday, June 6, 2009

Emumäe jooks

Eelmisel aastal jäime ajahätta ning ei jõudnud sinna,sel aastal oli kindlasti aga plaanis osaleda.Suur huvi just seepärast,et raja profiil on vägagi lahe: start mäe tipust,korduvad tõusud-langused,5...6 kilomeeter pikk tõus 115-lt meetrilt 160-le,veel jõnkse üles-alla,9-lt algab pikk tõus mäkke mööda lagedat põldu ja finiš suisa järsk mäesein ca 30 meetrit !!! 5,6 km,kus startisid Helena,Juula koos Heleriga seljakotis oli pea sama põneva profiiliga,loomulikult jäid ära mõned "head" tõusud.Igastahes selle kevade kõige palavamal päeval (varjus 24) olime kogu perega mäe tipus ja ootasime starti.Jooks oli nagu arvata päris raske,aga samas ka põnev.Helis hingeldas päris palju ja otsustasime seepärast joosta ühes tempos (keegi tuttav juba heitis ette mulle Viljandit,kui jätsin ta 7-l maha hingeldama).Lubasin,et ca 6-l otsustame kes ära läheb või ei.Lõpuks 9-l siis proovisin pisut eest ära minna,või tegelikult ütles Helis,et jalg on pehme ning ei suuda enam joosta ... Jaaaaa muidugi ... kui põllu serva jõudsime ja ees ootas vaid viimane järsk tõus oli ta taas minu ees! Tõusul suutsin korraks veel mööduda,kuid finišis oli ta jälle enne mind,5 sekundilise eduga.Ära usu sportlase juttu /jalg pehme la-la-laa/!Tore jooks oli vaatamata palavusele ning raskele rajale tegelikult.Helis oli ajaga 56,48 95.koht/123-st/ naiste 20.koht /37-st/.Minul aeg 56,53 96.koht.Juulal oli 5,6 peal loomulikult väga raske Heleriga seljakotis ning Helena kõrval jooksmas.Kumb neist enim tempot aeglustas ei oskagi öelda,aga aeg Helenal 53,56 ;Juulal-Heleril 53,58 ja keegi peab ju 84-st jooksjast viimane olema.Loomulikult olid nad tublid!
Pärast jooksu sõitsime Endla LKA-le telkima.Soovisime käia rabas ja Endla järve ääres.Telgi panime püsti Linajärve äärde laululava juures,sõime hilist lõunat ja läksime rabamatkale Männikjärve rabasse.Mõnus jalutuskäik laudteed mööda,vaatetorn ja ohtralt kõneharjutusi teemal :"Tooma soohüdrometeoroloogiajaam"! Tagasi telgi juures sõime,mängisime ohtralt sulgpalli,jalgpalli ning siis arvasime,et oleks hea jooksma minna.Eks olimegi "vähe" jooksnud.Tegime Helise ja Helenaga õhtujooksu pikkusega 1,5km ning tagasi jõudes oli Heleril vaja ka emme jooksma viia.Nii tegid ka nemad u. 0,5 km ringikese.Kuuvalguses jalutasime teisegi Linajärve äärde ja magama.Hommik oli palav ja telk oli täpselt päikese käes.Hirmus palav! Söök,telk kokku ja sõitsime Kärdesse kus alustasime matka Endla järve äärde.Väga ilus matkarada ja tore matk oli.