Ajalugu

Tuesday, April 30, 2013

3 korda 3 metsas punkte otsimas

Taas algas XDreami hooaeg etapiga Tallinnas.Ja kuigi eelmise aasta HP-tiimide hulka ei suutnud rajale meelitada olid meile /Juula,Heiki,Taavi/ lisaks osalemas Plus /Siisi,Kil,Kadri/ ja Penta /Rasmus,Meelis,Taavi/. Meie jahtisime B-raja punkte,teised olid C-rajal.Ilm mõnus,algul isegi pisut jahedavõitu,kuid mida aeg edasi andis päike aina enam sooja.Start kõigil ühine Vabaduse platsilt ratastega Pärnu maanteed mööda kuhugi ... .Kaardid olid juba avatud ning soovisin lahendada esimese -täringu ülesande enne kui metsani jõuame.Pelgasin,et kohe-kohe oleme õiges kohas,aga mõte ei tööta ning vastust ei tea.Ja siis viimasel hetkel kui pöörasime Viljandi maanteele sähvatas õige mõte ning vastus oli käes enne kui rattad tee äärde jätsime.Veel väike kontroll ning punkt võetud.Nüüd "kaine peaga" on see ülesanne millegipärast väga lihtne - kolm joonist täringust eri nurga alt, vaja leida varjatud külje punktide suurus.Edasi möödusime ratastel Liiva kalmistust võtsime kolmanda punkti ja peagi olime Raku järve ääres valmis rattaralliks.Kõik läks kenasti ja kuigi ümber ladude tegime väikese ringi ,saime oma sõidud sõidetud õigesse kohta.Alles lõpus,kui edasine juhis oli leida punkt nr 7 oli kerge hämming.Õnneks vedas intuitsioon meid õiges suunas ja kui Juulagi uuesti üles leidsime (oli laudtee lõpus sattunud mingi teise grupi sappa) olime varsti juba tuttaval militaaralal /taaskord,sest samas oli sügisene Libahunt ja talvine XT/.Lihtne jooksuetapp hea läbitavusega metsas,mis lõppes lisaülesandega - kummilindi ja tennispalliga pidi tabama ämbrit.Kahjuks ei tabanud ükski pall sihtmärki,kuid trahviring ei olnud kuigi kontimurdev vaid pisut künkaid üles-alla ;) . Uuesti ratastel ja tagasi Raku järve äärde.Järgnes kanuuetapp kuigi oleks võinud ka joosta.Arvestades meie jooksutempot oli kanuu hea valik.Korraldajad olid teinud suurepärase lõikamis-värvimis stiilis kaardi järvest.Ja kuigi mulle tundus,et punktid 16-17 on liiga ligidal teineteisele võrreldes lõikusid 15-18 ja 15-16, meelitas eemalt särav oranž/valge märk meid kaugele-kaugele.Kohale jõudes selgus loomulikult,et rajameister oli osavalt haneks tõmmanud.Õnneks mitte ainult meid,kuid meie oleks ju võinud seda läbi näha.Järgnevalt külastasime kaunist ränrahnu,mille juures ka XT-rogain käis,erinevus vaid selles,et kui XT ajal oli punkt kivi kõrval,siis XDreamil ikka kivi tipus.Üles minna polnud hullu, veidi tülikam oli sealt alla tulla.Jäänud oli vaid ratast ja jooksu.Ratas oli turvaline joonorienteerumine millega välditi ratturite sattumine sõiduteele ning joonel pidi leidma 2 KP-d.Kui esimene oli oodatult väikese teekäänaku juures,siis teine oli "tipus" ehk loomulikult otsisid paljud neid tippe kohe kui metsani jõudsime.Õige asupaik oli aga hoopis kodule ligemal ehk siis kui oli juba ületatud raudtee ning algasid terviserajad.Vist esmakordselt pandi meid tegema ka midagi kasulikku ehk rakendati osalejad multšiveole.Iga võistkond täitis käru multšiga ja vedas selle siis rajale.Tore ülesanne.Ratas Järvevana mööda,tunnelist läbi ja rattad parklasse, Finišini oleva maa pidime nüüd minema jooksuga.Endise Ahhaa keskuse ees sõudeergomeetril läbida 1 km ja veidike närvikõdi kõrgusepelguritele ja oligi kevadine etapp tehtud !!! Väga tore oli,ratast tuli kokku u 27 km,jooksu 6 ja pisut enam ning kanuud võib-olla 3 km juures.Esmased tulemused olid väga positiivsed,aga nagu alati korrigeeriti neid ja seekord lausa nii oluliselt,et 50. koha asemel saavutasime siiski 66.koha (senine parim 67. !) 161 võistkonna hulgas.Segavõistkondades 21.koht (52-st).Aega kulus kokku 3:47.21.

C-rajal Plus ajaga 2:03.26 koht 8-s (naiste 2. koht) Penta kaotas neile 14.06 ja tubli 13-s koht (meeste 4.koht), kokku osales C-rajal 34 võistkonda.Seega oli päev kõigile korda läinud ehkki eks saame ju äkki pisut veel paremaks ;) .