Ajalugu

Saturday, July 5, 2014

Medalistide arvamus Helise kirjutatuna

Rogaini 24tunnisedEuroopa Meistrivõistlused Oraval 7-8 juuni 2014

Seekord läksin rajale koos Kadriga, mitte nagu tavaliselt isaga. Alguses olime mõlemad väga ärevil, aga mida lähemale võistlus tuli seda rohkem hakkasime ka ise kartma et kas saame ikka hakkama. Kohale sõitsime juba reede õhtul, ning kohapeale jõudes nagu alati rogaini kohad on olnud, oli ka seekord imeilus koht, Orava järve ääres. Pakkisime õhtul veel asjad homseks kokku, ning võtsime stardimaterjalid. Hommikul vara ärgates kogusime viimast energiat hommikusöögist ja kell 10 sai kätte kaardid. 2tundi oli aega planeerida, seekord proovisime penoplasti peal planeerida ja ma ei tea kas see aitas või mitte aga mugav oli igastahes niidiga tõmmata puntkist punkti. Linnulennult planeerisime rada 60km. Meie plaaniks jäi mõnusalt aega veeta metsas, punktid koju tuua ja tervena lõppu tagasi jõuda mis meil ka õnnestus. Aeg jooksis kiiresti edasi ning paar minutit enne 12 olime stardis, mõlemad ootusärevil. Käis start ja nii jooksimegi esimesse punkti, mis oli 409. Sinna läksime suure seltskonnaga ning teelt läks juba suur loha otse punkti. Inimesi hakkas aina vähemaks jääma ning siis sai juba hakata ise mõtlema et kuidas minna. 313punktis tegime natuke eksimist, kuid peale paari minutilist otsimist saime ka punkti kätte, ning edasi suundusime 314, kuhu sai mööda teed ning kõrgusjoone pealt sai ilusti tippu. Edasi minnes läksime ka läbi joogipunktist kus sai natuke külma vett juua ja järgmine punkt 701 oli järgmise mäe tipus, kuhu sai ilusti mööda teed. Sealt edasi 602 läksime otse läbi soo, mis oli väga märg aga samas üsna ilusti sai seal mindud,> 421 mööda teed, ning siis mööda sihte ja oja kraave punkti.Sealt edasi ainult mööda kraave 217sse. 322.punkti läksime mööda suuremat teed ja elektriliini ja tee ristumise punktist panime suuna ja läksime punkti. 605 minek oli puhtalt mööda teid ning lõpuks läks tee ja siht ning Eesti meestetiimiga läksime me erinevaid valikuid mööda kuid meie võitsime oma 3min. 327 punkti minemisel panime otse metsa kui suurele teele tuli sisse väiksem tee. 418 oli juba keerulisem punkt kuna seal oli vaja jälgida kõrgusjooni, kus me tegime väikse eksimuse kuid saime punkti ilusti siiki kätte. 510 juba mööda sihte ja kraavi ning edasi 326 mööda sihti ning raiesmiku järgi keerasime metsa ning saime ilusti puntki.Sealt mööda teid kuni suurelt teelt läks kraav ning kaks km mööda kraavi nõlva 703. Mööda raiesmikke ja põlde saime suurele teele ning läksime 214.punkti. Teed mööda ning põllu äärt mööda jõudsime lõpuks majani, kus sai ka natuke juua, mis aitas palju kuna joogikotid olid 6h möödudes otsa saanud ning samuti kohtasime HP-Sport teami, kes olid terved ja õnnelikud. Punkti 324 läksime suunaga ning sealt edasi 509 minek, mööda teed ning väikse tee otsast suuna panemisega . 406 mööda sihte, ning proovisime samme mõõta ning õigel hetkel metsa pöörata mis meil ka õnnestus ning mööda raiesmikke äärt edasi 323sse. Sinna minekul oli raiesmikel suhteliselt palju teid ja ühtäkki oli seal mingi tiigi sarnane asi,tekkis juba kahtlus et äkki läksime suurest teest üle ja juba ongi see tiik, mille lähedal on punkt. Kuid õnneks läksime edasi ning leidsime õige tee ja soo, kus oli ka punkt. Edasi juba jooksime joogipunkti kus tegime pooletunnise pausi kuna Kadri jalad olid villis, ning oli vaja joogivarusid taastada. Samuti tegime söögipausi ja edasi 316, mis oli puhtalt mööda ühte teed, samal ajal laulsime erinevaid Eesti laule et hoida tuju üleval ning punkt oli ühe suure männi juures. 702 punkt oli samuti mööda teid minnes, proovisime küll vahepeal põllupealt lõigata aga ei usu et see midagi muutis, pigem jalgadele vaheldus. Edasi 209.punkti minnes sai jälle põldude keskel mööda teid mindud ning õigel ajal pandud asimuudi järgi saime ka punkti. Sealt edasi läks üks põrgu lahti, esiteks pidime tempot kõvasti aeglustama kuna Kadri villid olid lõhkenud ning jalad hakkasid ka väsima. Jõudsime punktist põlluni, mis oli keeluala ning mööda põlluäärt jõudsime teeni kus panime tee järsul pööramisel suuna punktile. Minnes läbi metsa olime me kohas kus oleks võinud olla punkt, kolm veeniret said kokku ning olid kõrged kaldad, otsisime igalt poolt punkti üsna kaua kuid punkti polnud. Otsustasime siis minna edasi et äkki leiab üles mäe, ning kuna start ei olnud kaugel et äkki leiab sealt loha ja sihi. Õnneks leidsime loha ning mööda seda saime kohta kus punkt oli. Kuid see koht kuhu meie sattusime, oli palju reaalsem koht selle punkti olemasoluks ning kaardil me seda kohta ei leidnud, mis oli kummaline. Edasi 304 minnes võtsime välja juba lambid ning proovisime orineteeruda pimedas, mõlemad selles üsna halvad, otsisime kaua seda punkti kuid õnneks leidsime, ning edasi 504minnes, tegime me nii palju edasi-tagasi käike ning ei leidnudki punkti. Olime juba tuju suutnud nulli saada, jalad valutasid ning pettunutena mõtlesime et jätame need kõrgusjoontel olevad punktid ära ning lähme otse lõunasse raudteele ja siis otse stardipaika, kus sõime ning natuke tukkusime. Hommikul poole viie paiku oli üsna raske ärgata kuid suutsime oma haiged jalad telgist välja ajada, jõime natuke sooja teed ning läksime uuele ringile. Lõpuni oli jäänud 7h aega. Otsustasime minna alguses põhja, ning edasi teha paremal ääres väike ring. Kuna mõistus oli ka juba väsinud, siis kaardilugemine osutus raskeks kuid õnneks oli punkt täpselt keset sihi ja tee ristumist. edasi 310, kuhu said mööda sihti ja siis raiesmiku ja kraavi juures sihiga punkti. Läksime koos vene naiskonnaga, ning nad läksid oma 200m liiga põhja poole, ning me olime uhked et suutsime panna paremini suunda. Uuesti sihile tagasi ning mööda teid 406 poole, ning otse punkti läks juba väga korralik loha. Tagasi sihile ning 601 oli õnneks jälle kergem punkt ning peale seda raudteed ületades teiselepoole raudteed, ning mööda teid 506, kuhu läksime koos vene meesveteranidega.

Ning nendega suundusime ka punkti 404, kuhu sai täpselt suunaga pandud ning punktist suunaga edasi sihile, mööda sihte ja teid 207 ning edasi 405. Mööda teed ning raiesmikku punkt 307, ning 507.punkti läksime suunaga, mille panime soo juurest mis oli sihil. Aina rohkem hakkas inimesi metsas ka nägema kuna lõpp oli lähedal nii et punkte oli ka kergem leida. 503, panime otse läände ning raudteest üle minnes jälle läände, kuni leidsime üles tee. Tee peal käies proovisime aru saada millisel teel oleme ning kui raiesmiku järgi saime teada seda, siis läksime juba 205.punkti suunaga, me küll suutsime juba näha luulusi ehk nägime punast laiku puul ja arvasime et on punkt, kuid punkt oli edasi natuke. Motivatsiooni oli vähe ning jalad olid läbi kuid proovisime endale selgeks teha et 2punkti on veel, ning siis on kõik läbi. Punkti 308 läksime kõigepealt mööda kraave, ning siis mööda suuremaid teid mööda ning siis teisepool kraavi oleva nurgast võtsime suuna otse punkti. Punktist minnes tegi Kadri väikse eksimise, ning läksime punkti 501 väikse kaarega, kuid õnneks kõik lõppes hästi, punkist oli vaja veel minna lõppu. See möödus küll raskelt aga viimastel meetritel nähes juba inimesi kaasa elamas, tõusis motivatsioon ning jooksime lõppu. Tulemuseks 144punkti ja aega oli stardist läinud 23h, 49min ja 8sekundit. Puusad ja põlved olid läbi, kuid peale väikest sööki ja pesu oli tuju parem ning kui isa jooksis meie juurde shampusega ja ütles et me juunorites kolmandad tõusis kohe tuju. Autasustamisel saime ka pjedestaalile Eesti lipu, ning seisime uhkelt Ukraina paaride kõrval. Kokkuvõttes oli jälle hea kogemus, kuid jalad ja mõistus olid üsna väsinud.