Ajalugu

Tuesday, June 23, 2015

Emumägi ja kullerkupu matk

Ei saa üle ega ümber Emumäe jooksust,kord käinud hakkas rada meeldima ja kui midagi segamas pole oleme kindlasti stardis olnud.Sel korral oli kindel plaan kõigil suurematel joosta 10-t kilomeetrit ning 2 noorimat pidid ise 5-ga hakkama saama.Mida ligemale võistlus seda enam hakkasin ka mina muretsema kas ikka hea mõte,muidu ikka keegi neid motiveerinud.Aga ei hullu,meie start veidi ennem ning minut hiljem siis lapsed järgi.Esimene km allamäge läbisin veidi ulmelise kiirusega ja Helis oli vist mures,et lähengi minema eest.Ei midagi sellist,edasine oli tõus mäkke ning läks hingamise ja kannaga juba raskeks.Mõtlesin ka Heleri-Helena peale,kas ja kuidas suudavad selle tõusuga omapäi hakkama saada.Tipust läbi ja edasi teist ringi minnes jätkus kannavalu ja palavus oli ka päris kurnav.Helis oli juba ammu ees ära läinud ning erilist tempot ei hoolinud tehagi enam.Lõpuks kui ca 8-l kilomeetril tuli nähtavale viimase kilomeetri pikk tõus mööda põldu oli aeg rõõmustamiseks.Sain korraga "pildile" kõik oma kallid tütred.Heleri rühkis kõige ees,kena sammuga järgnes Helena ja tasa kuid kindlalt püüdis Helis neid kinni.Nähes suurt õde tagant tulemas kiirendas Helena ka sammu,kuid lõpuks pääses Helis mööda.Nii jäi suur lõputõus Heleri ja Helise koosvõtmiseks.Ja lõputõus on ikka piisavalt järsk,et küll neil võis "lõbus" seal olla.54,27 stardist jõudsin mina finišisse ja 1.02,27 saabus Juula.Tublid tütred olid meid seal tipus juba ootamas ja võib neid vaid kiita.Helis 49.29,8 10 kilomeetri ajaga ja 5 kilomeetrit : Heleri 47:44,1 Helena 48:35,1.Mõlemad noored parandasid oma aega ja see tähendab,et ei oleks pidanud muretsemagi nende pärast.Helis üldiselt 45.koht ja naiste klassis II ! Taaskord väga tore võistlus ja hea rada.
Riided vahetatud käisime tutvusime kohapealsete huviväärsustega ja sõitsime seekord Kirna matkaraja suunas.Plaanisin seal ööbimise,kuid kõik oli veel lahtine.Esmalt peatusime Puurmani mõisa juures ning taaslavastasime foto Helisest ja mõisahoonest.Siis jõudes Kirnasse ei äratanud laagriplats algselt just suurt huvi.Sõitsime Selli-Sillaotsa matkaraja juurde,kuid siin ei olnud telkimiseks üldse sobivat lahendust.Seega tegime väikese lõunasöögi,matkasime kena matkaraja (ca 4 km) läbi ja peatusime kenas vaatetornis.Ring tehtud sõitsime tagasi Kirnasse ehk
Altmetsa lõkkekohta.Panime telgi,tegime süüa ja lõket,tavapärane sulg- ja jalgpall lastega ning kui kell palju pugesime magama.Pea samaaegselt telki minekuga tõusis tuul ja hakkas tihedalt sadama.Hommikul ärkasime enne 8-t juba,sest ega RMK leht ei valetanud: "rajal olles ja lõkkekohas viibides võib kuulda Kaitseliidu laskeharjutustega kaasnevaid püssipauke."Nii se tõesti oli ja paugutati kohe pikalt ja päris ligidal.Kui telgi kokku saime läksime Kirna matkarajale (6,8 km). Palju sildu,erinevaid metsavorme ja pidevalt Pedja jõge.Suurepärase mulje jätsid suured kullerkupu väljad luhtadel ja lõpuks ka kena vaatetorn koos lõkkeplatsiga.Väga kena ja huvitav matk oli,samuti oli ilm päikeseline ja parajalt soe.Taas vedas meil ajastusega,sest kui autosse istusime algas järjekordne vihmahoog ning võisime rahulikult koduteed alustada.Põltsamaal õnnestus leida söögikoht,kus pakuti maitsvat süüa,aga mis veel olulisem saime telerist vaadata võrkpalli kus Eesti võitis olulise mängu Rootsi vastu.Hiljem tegime ringi lossihoovis ja linnas ning tagasi koju.Tore reis oli.